De wet van de 7 contactmomenten

Gemiddeld zijn er 7 contactmomenten nodig voordat iemand tot aanschaf van een product of dienst over gaat. Maar wist je dat gemiddeld slechts twee procent van je websitebezoekers contact met je opneemt om meer te weten over je producten en diensten? De hoogste tijd dus om ook die andere 98 procent in kaart gaat brengen.

Om een eerste contact te herkennen maken we bij Happy Data en Happy Leads gebruik van Leadfeeder. Met behulp van deze tool zijn we in staat om te zien welke bedrijven onze website hebben bezocht, welke pagina’s ze hebben bezocht en hoe lang ze op onze website zijn geweest. Het in kaart brengen van je websitebezoekers is een belangrijk onderdeel van elke online leadgeneratiestrategie. Het vormt bij ons een belangrijk onderdeel van de contactmomenten met onze klanten en prospects. We kunnen goed in de gaten houden hoe effectief onze (marketing)acties zijn en waar onze doelgroep naar op zoek is.

Hoe zorg je ervoor dat je minimaal zeven persoonlijke contactmomenten creëert?

Om tot 7 goede contactmomenten te komen, moet je gebruik maken van een combinatie van kanalen. Je kunt dan in contact komen en blijven met je klanten en potentiele klanten. Prikkel je doelgroep met interessante content en nuttige informatie. Help mensen en bedrijven ook als je er niet direct een commercieel belang bij hebt. Ga in gesprek en probeer niet bij ieder contact een verkoop te realiseren. Zomaar een aantal tips om echt in contact te komen met je doelgroep.

In de praktijk betekent dit dat je (potentiele) klanten een keer kunt bellen, een keer op bezoek kunt gaan, ze op een netwerkbijeenkomst kunt tegenkomen of met behulp van een advertentie onder de aandacht kunt komen. Maar onderschat zeker de kracht en het effect van sociale media en e-mailnieuwsbrieven niet! Ze vormen zeer interessante tools om te gebruiken als waardevolle contactmomenten in een verkoopproces. Het grootste voordeel van het inzetten van sociale media en nieuwsbrieven is dat je op een positieve manier onder de aandacht van je klant kunt komen. Bij Happy Data en Happy Leads geloven we in de combinatie van de verschillende kanalen om tot een optimaal resultaat van je contactmomenten te komen. Uiteraard is waardevolle en interessante content aanbieden aan je doelgroep een must. Zonder goede content, slechte adviezen, of een waardeloos product is ieder contactmoment verspilde energie.

Mocht je verder willen praten over de mogelijkheden van het inzetten van de wet van de 7 contactmomenten voor jouw bedrijf of organisatie? Neem dan gerust contact met ons op.

Mocht je alvast twee weken gratis willen testen met Leadfeeder, dan kun je hier een proefaccount afsluiten.

Deel dit bericht